Donatii PayPal- "Daruieste pentru un zambet de prichindel"

Wednesday, November 24, 2010

Micile neplaceri ale sarcinii!

            Perioada cea mai importanta din viata unei femei este atunci cand aceasta este insarcinata. In aceasta perioada emotiile sunt mai intense, mai reale si de neuitat. Dar deasemenea in aceasta perioada exista si mici neplaceri pe care unele femei le resimt mai mult decat alte femei insarcinate. 
In timpul sarcinii organismul unei femei suporta mai multe modificari. Aceste modificari dispar sau nu dupa sarcina. Schimbarile suferite se datoreaza mai multor factori si difera de la o persoana la alta.
Va prezent o lista a "micilor nepleceri" din timpul, dar si dupa sarcina:
1) Picioarele umflate -datorita mariri a uterului, el va apasa pe abdomen si pe bazin, astfel venele comprimandu-se iar circulatia sangelui se va desfasoara mai greu.Mie au inceput sa mi se umfle picioarele abia de la 6-7 luni de sarcina.Avand un job care necesita mai multa miscare era inevitabil sa nu mi se umfle picioarele…Ca remediu:dormeam cu picioarele pe o perna plus un masaj facut de sotul meu.
2) Respiratie dificila- in timpul sarcini bebelusul creaza o presiune asupra diafragmei si impiedica respiratia.La mine tot pe la 7 luni am avut ceva probleme cu respiratia, datorita faptului ca el era pozitionat destul de sus, abia am asteptat momentul in care copilul s-a asezat in pozitia normala pentru nastere.Ca remediu: dormitul pe o parte, cu o perna sub burtica!La mine a functionat perfect!
3) Transpiratia- pe parcursul unei sarcini transpiratia devine mai abundenta datorita activitatii intense a glandei tiroide.Am avut probleme si cu transpiratia, mai ales ca eu am ramas insarcinata in februarie si numai bine ca am prins toata perioada calduroasa.
4) Sangerarea gingiilor- la femeile gravide gingiile devin mai sensibile si pot fi mult mai usor ranite in timpul periajului.Eu nu am avut probleme cu sangerarea gingiilor.Singura neplacere era ca nu suportam pasta de dinti.
 5) Crampele musculare- apar datorita lipsei de calciu. Aceste crrampe pot disparea prin simpla masare a piciorului sau a gambei care va supara si odata ce durerea a disparut faceti cativa pasi pentru a imbunatatii circulatia sangelui.La mine s-au manifestat tare urat, ca niste carcei la picioare.Acestia apareau in general noaptea.
6)      Arsuri la stomac-durerile sub forma de arsuri stomacale sunt cauzate de faptul ca in timpul sarcinii stomacul se afla la un nivel mult mai ridicat decat in mod normal, fiind presat de uter si coaste. Din aceasta cauza sucul gastric este mai aproape de esofag , digestia este mai lenta si organismul este mai pretentios in privinta alimentelor.
Pentru a evita aceste arsuri incercati sa renuntati la mesele abundent condinentate sau la prajeli; consumati putin lapte cald seara si dormiti cu capul mai sus, cu mai multe perne sub cap.Sau puteti apela la medicamente, eu mai luam renie sau mancam cate un mar.
7)      Somnul dificil-pentru a avea un somn mai linistit folositi mai multe perne si daca dormiti pe o parte, puneti o perna sub coapsa.
8)      Mancarimi a nivelul abdomenului- Aceste mancarimi se accentueaza pe parcursul sarcinii si au loc datorita faptului ca piele este supusa unei intinderi puternice.Eu am folosit o crema de galbenele si cu ulei de migdale.
9)      Vergeturile-Acestea apar pe abdomen, sani sau coapse. Pentru a preveni aparitia sau progresul acestora folositi o crema antivergeturi.Mie mi-au aparut cateva vergeturi pe burtica, pe partea stanga, de aceea acum port o burtiera care este foarte utila dupa nastere.Tebuie sa o purtati permanent.
10)  Urinarea frecventa- Nevoia de a urina des este cauzata de presiunea exercitata de uter pe vezica urinara.Ma trezeam noaptea de 3-4 ori pentru a merge la toaleta.
11)  Durerile de spate- sunt resimtite foarte mult in trimesrtul III, datorita faptului ca burtica, pe zi ce trece, creste mai mult si astfel pozitia corpului se schimba. Durerile pot fi calmate prin masaje si incercati sa stati la orizontala cat mai mult.Eu nu prea am avut dureri de spate.
  12) Greturile-pot aparea in orice moment al zilei. In privinta gretutilor tot ce puteti face este sa asteptati sa treaca. Daca aceste greturi sunt foarte puternice, insotite de varsaturi dese si migrene este bine sa consultati medicul deoarece poate fi vorba de sarcina toxica.Eu aveam greturi doar dimineata !
13)  Constipatia- musculatura intestnului este relaxata de catre progesteron (hormonul sarcinii), miscarile acestua fiind incetinite determinand o tendinta de constipatie.
Alimentele pe care le consumati trebuie sa aiba un continut crescut de fibre, beti multa apa, faceti exercitii fizice si mergeti la toaleta ori de acte ori simtiti nevoia. In timpul sarcinii evitati laxativele.Constipatia a reprezentat pentru mine o grava problema, care trebuie rezolvata.Zilnic trebuie sa mergeti la toaleta.

2 comments: