Donatii PayPal- "Daruieste pentru un zambet de prichindel"

Sunday, November 28, 2010

Relatia tata-bebelus!

        Dragi cititoare, doresc sa va impartasesc cateva lucruri despre relatia tata-bebelus, o relatie care ar trebui sa se dezvolte intre cei doi. De asemenea, este important taticul sa stea in fata lui, sa ii zambeasca, sa ii vorbeasca si sa faca tot felul de grimase.
Iata cateva sfaturi pe care noi le-am pus in practica:
1) Tinutul in brate al nou nascutului a reprezintat o cale usora de dezvoltare intre Alex si sotul meu.Cand vine sotul meu de la serviciu tot timpul il ia in brate, vorbeste cu el ca de la barbat la barbat:)Iar Alex se uita foarte atenta la el, ii recunoaste vocea. Este ceva frumos.
2) Baita lui Alex- la doua zile cand ii fac baita,Vali (sotul meu) participa activ la baita fiului nostru.Trebuie sa mentionez faptul ca nu exista seara in care sotul meu sa nu participe la baita copilului. Este o reala placere sa-l imbaiem pe Alex deoarece el zambeste si este bucuros.
3) Hranirea bebelusului cu biberonul atunci cand se trezeste noaptea poate fi o buna metoda de apropiere a taticului de acesta si de creare a atasamentului reciproc.Sotul meu ma ajuta noaptea la hranirea bebelusului si anume: el il hraneste intre orele 24-1 iar eu pe la 4-5 dimineata. Chiar se implica in cresterea lui Alex.
 4) A citi bebelusilor reprezinta una dintre cele mai bune modalitati de dezvoltare a limbajului si de comunicare cu ei. Nu doar mamicile sunt recomandate pentru a face acest lucru. Taticii ar face foarte bine daca s-ar implica in aceste activitati pentru ca numai asa vor construi acea relatie speciala cu bebelusul. Chiar si daca-l implica in revista presei, citindu-i de exemplu ziarul sau pagina sportiva, acestea reprezinta tot o forma de  apropiere fata de el. Eu ii citesc in fiecare zi cate ceva, fie dintr-o carte, fie o revista, chiar daca el este mic si nu intelege.
5) Schimbatul scutecelor- chiar daca este o activitate mai putin placuta, sotul meu ii mai schimba scutecul din cand in cand. De fiecare data cand il schimb, vorbesc cu el si ii cant. Astfel, schimbarea scutecului devine o activitate placuta pentru amandoi.
6) Jocurile, cantatul si dansatul cu bebelusul in brate - activitati care construiesc o relatie speciala cu el iar parintii se pot bucura de afectiunea si reactiile inedite ale micutului. 
7) Plimbarile pe afara, realizarea fotografiilor si alte activitati de acest gen in care se implica taticul ajuta foarte mult la realizarea si mentinerea conexiunii tata – bebe.
Tot ce trebuie sa faca taticii este sa fie aproape de ei chiar in cele mai cotidiene momente si sa nu lase doar mamei acest rol.

1 comment:

  1. bravo vali!! asa ar trebui sa faca orice tatic fericit de venirea pe lume a copilasului mult visat. chiar daca stim ca unii dintre tatici prefera sa stea departe de aceste activitati, din pacate...

    ReplyDelete