Donatii PayPal- "Daruieste pentru un zambet de prichindel"

Monday, November 22, 2010

Viata dupa nasterea Prichindelului!

      Salutare, scumpele mele! Desi venirea pe lume a unui copil este un moment de bucurie pentru majoritatea femeilor, multe dintre ele nu sunt pregatite sa infrunte depresia postnatala. Tristetea, teama, gandurile pline de preocupare- sunt sentimente care par sa innoureze cerul fericirii de dupa nastere. Unele mame incearca aceste sentimente intr-o forma usoara numita "proasta dispozitie postpartum", care dispare in decurs de cateva zile. Altele insa, trec printr-o conditie mult mai serioasa numita "depresie postpartum". Acest fenomen este mult mai usor de infruntat daca este tratat cu seriozitate de catre ambii tineri parinti.
Statistic vorbind, 70-80% dintre femei prezinta stari depresive la 2-3 zile  dupa nastere. Noile mamici se pot simti triste, ingrijorate si morocanoase. Fara vreun motiv clar, ele se supara pe noul bebelus, pe partener sau pe ceilalti copii. Pot izbucni in plans din motive neasteptate. Cateodata au probleme legate de somn, alimentatie si luare a deciziilor. Aproape intotdeauna se intreaba daca se vor descurca cu noua responsabilitate, si anume aceea de a avea grija de un noul prunc. Aceste sentimente pot scadea in intensitate sau se pot repeta in primele zile de dupa nastere. Aceste sentimente tulburatoare pot dura cateva zile, dar daca aceasta stare persista cateva zile la rand, luati legatura negresit  cu medicul dvs.
In ceea ce priveste experienta mea, va pot marturisi cu sinceritate ca am nascut, prin cezariana, pe 7 octombrie 2010, operatie care a decurs bine dupa parerea mea neavizata. A doua zi dupa nastere, am fost indreptata spre o rezerva placuta.Dar eu aveam alte asteptari de la sistemul sanitar, ca de exemplu sa vina asistentele copiilor si sa-mi explice ce trebuie sa faci in anumite momente, (fiind primul copil), adica sa ofere o minima consiliere.Dar acest lucru nu s-a intamplat, am fost si sunt in continuare dezamagita de ceea ce se intampla in maternitate. Pe aceasta tema as putea scrie romane, dar ma limitez...Aceste fapte m-au facut sa fiu confuza, nelinistita, chiar nervoasa, la care s-au adaugat lipsa de somn si de mancare. Pot spune ca am avut o usoara stare de depresie, accentuata de o anemie puternica. Dar cel mai mult m-au ajutat familia si bineinteles copilul pentru care am luptat. Cu ajutorul lui Dumnezeu, am trecut peste cele mai dificile clipe din viata mea. Dar am iesit, parca mai puternica, din aceasta stare (intr-o saptamana) si pot afirma cu tarie  ca ma simt minunat, am un copil sanatos si minunat de care sunt foarte mandra.
Scumpele mele, daca ati avut sau aveti stari asemanatoare sau chiar mai dificile, nu va jenati sa comunicati  si sa cereti ajutorul familiei, dar si al doctorilor. Credeti-ma, ei va pot ofei o mana de ajutor!
Sunt convinsa ca unele femei nu spun nimic atunci cand au asemenea simptome deoarece se simt rusinate sau pur si simplu se simt vinovate pentru ca au aceasta stare de depresie chiar atunci cand, de fapt, ar tebui sa se simta cel mai bine si cele mai fericite fiinte din univers. Regreta ca vor putea fi vazute in rolul de parinti nepotriviti pentru copilul lor. Cert este ca aceste depresii pot aparea la orice femeie, dar asta nu inseamna ca esti o mama rea. Tu si copilul tau nu trebuie sa suferiti!
Exista diferite terapii de grup sau individuale, numite simplu, "terapie de discutie", care ajuta femeia  - mama sa se simta mai bine si sa se incadreze mai usor in noul rol, cel mai important din viata ei. Un studiu limitat sugereaza ca multe femei cu depresie postnatala si-au imbunatatit starea de sanatate cu medicamente antidepresive. Discuta cu doctorul ! Ia atitudine ! Doctorul tau te poate invata tot ceea ce vrei sa stii despre starea ta si care este calea cea mai sigura pentru tine si copilul tau !
Astept sa-mi scrieti si sa-mi descrieti experientele dumneavoastre !

4 comments:

  1. important e sa treci peste aceste momente! te felicit ca ai putut sa-ti continui drumul si ca ai realizat ca viata e pretioasa! felicitari! esti o invingatoare! :)

    ReplyDelete
  2. dar trebuie sa te gandesti , ca poate numai in romania , se antampla lucrurile de care spui tu:sa nu ti dea nici un sfat sau o indreptare in spital. IN privinta depresiei post parto , de asta mie frica un pic, avamd in vedere ca am o varsta si este primul copil. DAR cu ajutorul lui dumnezeu sper sa trec.

    ReplyDelete
  3. Buna Anca,

    In primul rand muuulte Felicitari pt scumpetea mica, sa va traiasca si sa fie sanatos!
    In privinta experientei traite de tine dupa nastere, imi pare rau ca situatia a fost atat de grea la tine, insa, te felicit din tot sufletul pt faptul ca ti-ai revenit si ai hotarat ca trebuie sa mergi mai departe, pt minunea mica careia i-ai dat viata si pt care reprezinti TOTUL! El are nevoie de mamica lui, are nevoie ca ea sa fie bine, sanatoasa, pt a-i putea oferi caldura si dragostea de care el are atata nevoie...
    Si eu sunt mamica, am un bebe de 8 luni si un pic, sunt o fericita pt ca am un ingeras de copil, cuminte si tareee scumpel:)
    am trecut si eu printr-o cezariana si momente destul de grele dupa nastere: baietelul meu s-a nascut un pic prematur si am stat in spital 10 zile pt ca el sa fie bine, sa ia in greutate substantial. Pe mine m-a deprimat starea din spital, faptul ca nu m-am putut odihni deloc, problemele avute cu alaptarea(sau mai bine zis chinul trecut pt asta)...
    insa, o data ajunsa acasa cu micutul Mihai, am trecut peste toate, parintii si sotul meu m-au ajutat cat au putut, am uitat imediat toate neplacerile avute in spital si am putut sa ma dedic in totalitate puiului nostru.
    Multa bafta in continuare si, nu uita, reprezinti TOTUL pt micutul Alexandru!pt el, dar si pt tine, trebuie sa mergi inainte si sa-ti impui sa fie bine!
    cu drag, o mamica fericita

    ReplyDelete
  4. Draga Andreea, multumesc pentru cuvintele minunate pe care le-ai spus!Ma bucur ca esti o mama fericita!Am depasit, cu brio (zic eu) momentele dificile.Nasterea lui Alex m-a schimbat tare mult.Imi doresc infiintarea ONG-ului pentru a le ajuta pe mamici si viitoarele mamici.Sa-ti traiasca minunea de baiat!Te pup!

    ReplyDelete