Donatii PayPal- "Daruieste pentru un zambet de prichindel"

Thursday, December 16, 2010

Ingrijirea zilnica a nou-nascutului!

Prima baie a copilului se realizeaza in cadita si o puteti face chiar in prima seara cand ati ajuns acasa din maternitate. Eu si sotul meu nu ne-am incumetat sa-i facem singuri prima baita a lui Alex  si de aceea am fost ajutati, pentru ca exista intr-adevar o anumita tehnica.
La inceput nu am fost tocmai stapani pe aceasta situatie, dar acum ii facem amandoi baita. Este bine ca ambii parinti sa participe la imbaierea copilului. Sotul meu ii tine capul si eu ma ocup de spalarea propriu-zisa a pruncului meu. Pentru Alex, baita reprezinta un moment de relaxare, este foarte linistit si totodata foarte vesel. Trebuie sa-i vorbiti, sa-i cantati si sa-l spalati cu foarte multa rabdare.
Se stie ca la 5 minute dupa nastere, cordonul ombilical se clampeaza la aproximativ 1,5cm de burtica nou-nascutului. La inceput, este umflat, are forma unui jeleu, de culoare alba si timp de 5-10 zile se va inchide la culoare, va incepe sa se usuce si, ulterior, va trebui sa cada. Lui Alex, buricul i-a cazut in 10 zile. Era destul de dificil sa-l spalam pana la caderea buricului. Trebuie sa fii atenta ca apa sa nu-i  patrunda la buric. Se impune curatirea buricului de 1-2 ori pe zi, folosind spirt si baneocin (asta am folosit eu), o procedura care trebuie continuata pentru inca 4-5 zile, dupa caderea bontului.
          Mai intai, eu ii spal fata, respectiv ochii, nasul, urechile iar parul il spal la urma, pentru a nu sta cu capusorul ud. Eu folosesc un material tip prosop, moale pe care il inmoi in apa calda.Ochisorii ii curat incet, cu miscari ce merg dinspre unghiul extern spre nas. Nasul nu necesita o curatire speciala. Partea externa a urechilor o curatit cu o carpa moale, stoarsa si rasucita.
          La nou-nascuti, a caror piele nu secreta inca sebuum, este suficienta spalarea cu apa calduta si sapun (eu folosesc sapun Eucerin sau produse de la Nivea, nu am folosit niciodata pana acum un sampon pentru ca am considerat ca nu este inca necesar) o data sau de doua ori pe saptamana. Daca bebelusul dumneavoastra prezinta xerodermie (un fel de matreata) pe piele, sa adaugati in apa faina de orez pentru a reduce duritatea apei.
Urmeaza curatirea corpului
Eu ma ocup de curatirea corpului lui Alex : capusorul lui Alex este sustinut de mainele sotului meu. Cu miscari fine, circulare, se intinde un strat subtire de sapun pe tot corpul, organele genitale ramanand la urma. Ultima etapa consta in curatirea parului, care se face la finalul baitei.
Dupa ce-l  scot pe Alex din baie, ii fac minunatul masaj pe tot corpul cu ulei de la Nivea, de obicei cu ulei de masline. Folosesc pentru uscarea urechilor betisoare, dar atentie sporita la stergerea urechiuselor. Dupa minunatul masaj urmeaza imbracatul bebelusului cu un body si o salopeta (care sunt foarte practice).
Cateva recomandari pe care eu le-am urmat cu strictete :
-         temperatura camerei este de 24 de grade Celsius iar temperatura apei trebuie sa fie de 35 de grade.
-         Dupa ce l-ati spalat si uscat pe una dintre parti, imbraca-l pe partea respectiva inainte de a continua cu partea cealalta a corpului.
-         Curata si usuca foarte bine cutele, intinzand pielea si stergand dinspre fata spre spate.
-         Organele genitale se vor curata doar la suprafata.
Astept sa-mi scrieti experientele voastre!

3 comments:

  1. Tavis al meu adora apa. Pana acum i-am facut baita impreuna cu sotul meu, dar i-am cumparat un buretel suport ergonomic si ma descurc si singura in cazul in care el nu este acasa.Il recomand mai ales mamicilor nesigure, mai fricoase sau care nu au ajutor. Mai recomand si suportul pentru cadita , pentru confortul mamei ...fara dureri de spate.
    Si eu am citit ca temperatura apei sa fie 35 dar sincer mi se pare cam rece si noi facem la 37 grade. In plus noi in apa de baie punem intotdeauna ceaiuri pentru relaxare speciale pt bebe... pentru un somn linistit. Dupa baita intotdeauna facem masaj, apoi papa si sooommmnnnn :)

    ReplyDelete
  2. Buna,Bia!Ma bucur ca si lui Tavis ii place apa ca si lui Alex.Este o mare placere sa-i fac baita,cand il vad cat se bucura de acest lucru!Si eu am mai pus plante in apa, sunt relaxante.Astept parerile voastre, dragi mamici!

    ReplyDelete
  3. hey anchi! si eu i-am facut baitza unui copilas...dar una de dupa botez. chiar daca mi-a fost frica, mi-am luat inima-n dinti si m-am descurcat.noroc ca lui bebe ii place f mult apa si asa am reusit. :) de la nasica, toate cele bune...pupici.

    ReplyDelete